Los bericht bekijken
Oud 25 december 2010, 20:25   #43
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
In Knack van deze week wordt een interessantere vraag gesteld: Wordt de anti-islamstemming niet gevoed vanuit de vrijmetselarij? Socioloog en (vrijmetselaar) Jan Blommaert antwoordt daarop bevestigend.
Dat kan ik niet ontkennen, ik heb persoonlijk niet zoveel kennis van vrijmetselarij.

Een keer volgde ik een programma op aljazeera over deze beweging; sommigen beweren dat vrijmetselaars zich niet bezighouden met politiek en religie; anderen (onder wie ex-vrijmetselaars: Kenneth C. Palmerton?? zie 9:20) ontkennen dat en bevestigen het tegendeel. David Pidcock (van islamic party) beweerde dat vrijmetselarij een religie is, en dat ze anders handelen (aanzetten tot handeling) dan wat ze vertellen; ik kwam zelf tot conclusie dat het zeer complex en te geheim is. Men vertelt ook dat er verschillende niveaus zijn; als je een vrijmetselaar wilt worden, dan begin je op de laagste niveau en zo ga je doorgroeien naargelang jouw motivatie, betrouwbaarheid en trouw aan de beweging; je wordt in de gat gehouden, en je kan niets zeggen of doen zonder dat ze het weten.
porpo is offline   Met citaat antwoorden