Discussie: AI vs de mensheid
Los bericht bekijken
Oud 6 juni 2018, 00:52   #95
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hallucinaties bestaan. Zij zijn het meeste gekend bij mensen met geestesziekten zoals schizofrenen, en bij het nemen van bepaalde producten. Men weet niet goed hoe het werkt, maar dat het chemisch is, is evident, aangezien het kan veroorzaakt worden door chemicalien, en aangezien het ook kan tegengegaan worden door farmaceutische producten. Mijn schoonbroer is psychiater (in de zware gevallen sectie) en het is verbazend hoe medicamenten een effect kunnen hebben op het cognitieve. Zo heeft hij een patient gehad die altijd aangevallen werd door hagedissen die hij daadwerkelijk zag. Met een paar pillekes gaan die hagedissen weg.

Ik ken de specificiteit van OBE dus niet, maar voor mij is het redelijk duidelijk dat ze nogal verbonden is met hallucinaties. Noem dat "het brein werkt in simulatiemode, ontkoppeld van de daadwerkelijke sensoriele informatieflux, en doet alsof".
Heel wat van het cognitieve, net zoals evenwicht, zit hem meestal in de nek. Niet in de brains. Een weetje.

Het brein op zich werkt idd op iets uiterst vergelijkbaar met een simulatiemode.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 juni 2018 om 00:55.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden