Los bericht bekijken
Oud 9 januari 2007, 18:33   #16
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Bewijs mij
1. Dat de burgers van de SU verpauperd waren, ik zeg je nu al dat ik mijn referenties inzake cijfermateriaal van parameters op tafel kan leggen, geen enkel probleem.
Ik had het over levensomstandigheden. Daaronder vallen huis, arbeidsomstandigheden (die overigens niet uit te houden waren) enzovoort. Ooit van Siberische strafkampen gehoord?
Citaat:
2. Bewijs mij dat de SU een totalitaire staat was. Dit wil ik wel best eens bewezen zien.
Stalin liquideerde alle topmannen en leiders van organisaties, en zelfs zijn eigen partij. Zogenaamde dissidenten, die bijvoorbeeld alleen maar naar Westerse muziek luisterde, werden gedood omwille van staatsveiligheid.
Citaat:
3. Vietnam doet het beter dan de meeste ASEAN-landen, je kan niet een kernstaat van het kapitalisme (500 jaar moderniteit qua economie)vergelijken met een land dat maar enkele tientallen jaren zijn importsubstitutie tracht op te bouwen. Daarnaast ook de klassieke redenen van kolonialisme, imperialisme, deïndustrialisatie door het westen om een grondstoffenleverancier te creëren, etc...
Een communistisch land zal nooit rijk worden omdat er geen reden is naar maximale winst te streven. Net zoals in Nederland hard werken wordt ontmoedigd door een steeds hoger percentage belasting af te moeten dragen.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 9 januari 2007 om 18:33.
liberalist_NL is offline