Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2007, 09:34   #8
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Ik vind je commentaar heel erg kies als je weet dat vele onder hen zijn geexecuteerd omwille van da klein beetje afzetten tegen het establishment. Als je zinnen zoals dit leest in het artikel:

Ondanks de repressie, de lynchpartijen en de opsluitingen van leden in concentratiekampen en tuchthuizen is de Gestapo er niet in geslaagd om de Edelweiss Piraten en aanverwante groepen te verslaan.

Dan lijkt het me toch wel zeer grof en ongevoelloos deze beweging als een fils a papa groepering af te schilderen.
Het waren dan ook fils a papa's. Daarmee keur ik niet de afstraffing goed die erop volgde, maar het is wel een voorbeeld dat het NSDAP-regime niet zo totalitair was als men soms wilt voordoen. Het regime was wel duidelijk totalitair, versta me goed, maar blijkbaar niet in die mate dat ze erin sloegen om de geesten van de mensen volledig te brainwashen.
Citaat:
Maar hoe het nsv met anders denkenden om gaat is natuurlijk al langer bekend. Het nsv dult geen andersdenkenden dus eigenlijk had het me niet mogen verbazen dat je hier de kant van (hoe is het in hemelsnaam mogelijk?) van een totalitair nazi regime kiest ten opichte van groepen jongeren die gewoon wat vrijheid wouen.
Ik kies hier helemaal de kant niet van het NSDAP-regime. Ik merk gewoon op dat het een hoop fils-a-papakes waren die zich wat alternatief moesten gaan gedragen.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden