Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2009, 12:38   #452
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Dat is natuurlijk niet correct. En het illustreert hoe krampachtig je jezelf op Groen fixeert.

Een vuistvolle greep uit het SP.a programma voor de Vlaamse Verkiezingen anno 2009
Er is ten eerste voor mij maar weinig verschil tussen SP.a en zo en Groen!
SP.a probeert gewoon kiezers van Groen! voor zijn kar te spannen. Ik heb Vandelannotte zijn PropereStroomWerkt programma (om dus kernenergie door 80% fossiel en 20% wind te vervangen) trouwens ook kritisch belicht.

Je kan je wel de vraag stellen WAAROM SP.a plots een keuze maakt in het "kernenergie" debat, terwijl dat hun roeping niet is. Hun "fond de commerce" is normaal de relatief laag betaalde gesalarieerde werknemer, en de werkloze en zo: de weinig kapitaalkrachtige burger. Zij doen dat natuurlijk omdat ze in een linkse coalitie groen nodig zullen hebben, en ook hopen van een beetje kiezers van de groenen kunnen te pikken.
Mocht groen! niet anti-kernenergie zijn, dan zou SP.a dat waarschijnlijk ook niet zijn: die hebben geen ideologische affiniteit (zoals groen dat wel heeft) met anti-kernenergie. Historisch gezien zijn ze eerder pro-kernenergie.

Ik vind SP.a's standpunt over kernenergie dan ook niet relevant. Ze lullen maar wat, als louter electorale gesticulatie. Ze zouden morgen even goed een ander standpunt kunnen innemen hierover, als hen dat beter zou uitkomen. Ik denk dat er een interne discussie over kernenergie mogelijk is bij de SP.a. Daarentegen, voor Groen! is het een basisdogma waar ze nooit onderuit kunnen. Het is een groot deel van hun bestaansreden.

Maar goed, beschouw mijn "aanval op Groen!" dus in een asem dan ook een aanval op SP.a. Nu beter ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 mei 2009 om 12:46.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden