Discussie: Top-5 ?
Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2009, 20:39   #6
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karim Van Overmeire Bekijk bericht
Tja, in welk kader? Een Vlaams Belanger op de post van De Gucht? Of in het kader van een onafhankelijke Vlaamse staat?
Wat mij belangrijk lijkt:
1. Een 'rustpauze' voor de Europese Unie. Geen uitbreiding, geen verdieping. Een confederaal samenwerkingsverband van soevereine staten in plaats van de gekke plannen van Verhofstadt en Dehaene.
2. Een Europese defensie en een gemeenschappelijk buitenlands beleid? Ik denk dat dit nodig is in de multi-polaire wereld waar we in snel tempo naar evolueren. Maar ik sta niet te springen om Europese troepen naar alle hoeken van de wereld te sturen.
3. We moeten iets doen met Afrika. Explosieve bevolkingsgroei en in zowat alle landen een compleet falende overheid. 'Behoorlijk bestuur' lijkt me het begin van alles.

Laat mij nog even denken over 4. en 5. Bovenstaande drie punten leveren zeker al genoeg stof tot discussie!

Die rustpauze in Europa is alvast een hele verandeming als ik overlaatst in DS Vrhfsdt en Dehaene zag tekeer gaan. Dat wordt een Molog waar we met moeite heb begin van zien, laat staan het einde van kennen.

Vreest U echter niet in tegenstrijdig Amerikaans vaarwater te zullen vertoeven als we voluit de Europese defensiekaart trekken?
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden