Los bericht bekijken
Oud 2 november 2020, 12:05   #66
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Kunt u lezen? Ik vroeg : waar heeft dat dwangsysteem toe bijgedragen.
Verder vind ik dit echt niet de moeite om op in te gaan. Als ik het heb over de aanleiding tot de oorlog, verwacht ik geen verhandeling over het verloop en de afloop ervan.
Trouwens wie bent u om op grond van een paar regels tekst te veronderstellen wat voor persoon ik ben. Ik kan u meer over Duitsland in oorlog vertellen dat niet uit boekskes en artikelen komt, dan u kunt dromen.
Alleen vindt niet iedereen het prettig om daarover te praten als er teveel leed in de familie geweest is. Maar dat zult u ook wel niet begrijpen ...
't Is wel jij die er zo nodig de oorlog hebt bij betrokken hoor. Voor wie er niet graag over praat is dat vooral wanneer er een en ander over gezegd wordt dat ze niet graag horen. Voor de rest kunnen die er meestal zelf niet over zwijgen.

En als er dan iets over gezegd wordt is het Hitler die dat de joden heeft aangedaan waar ze het over hebben. DUITSLAND heeft hun dat aangedaan. Ze zwaaide hun arm er haast af om hun kanselier de groet te brengen en wanneer ze door de geallieerde op het eind van de oorlog met hun neus op de feiten gedrukt werden gebaarde ze van krommen haas en wisten ze zogezegd niet wat er onder hun neus had plaatsgevonden.

Maar dat mag niet gezegd worden hé want dat is dat zelfde Duitsland dat nu de Scepter zwaait in Europa.

En het ergste van al is dat, als Duitsland zijn schuld niet werd vrij geschonden dat er dan helemaal nu geen sprake had geweest van dat vooraanstaand Duitsland. Ze hadden nu nog in de stront gezeten.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 november 2020 om 12:26.
Garry is offline   Met citaat antwoorden