Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2019, 22:55   #11
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In Rusland is men anders ook niet vies van homofobie. En dat heeft niet enkel met religie te maken, want in de Sovjet-Unie was er ook homofobie.
Dat klopt, maar ik heb het nu over België. Ik ben trouwens geen voorstander van de homofobie in de ex-Sovjet-landen. De orthodoxe kerk promoot dat heel erg, ook in pro-westerse landen als Georgië en Roemenië. Jammer, voor de rest kan ik mij wel vinden in orthodoxe waarden.
Maar heb in de ex-Sovjet landen genoeg homo's gezien in het uitgaansleven (dat spectaculair is in de ex-Sovjet landen), is niet zo'n probleem, en misschien wel gezonder dan de cocon waarin de homo gemeenschap zich hier soms opsluit. (vergelijkbaar met de cocon waarin Turken en Marokkanen zich opsluiten in België en Nederland)
Die homofobie is cultureel, dat gaat niet over Poetin, want Yeltsin was minstens even homofoob, en ook de Oekraïense en Georgische anti-Russische nationalisten slaan regelmatig homo's in elkaar. Poetin zegt zelf dat er heel wat homo's zijn in zijn vriendenkring. Maar dat de mentaliteit van de bevolking niet klaar is voor zaken als homohuwelijk.
Toevallig was ik vorige week te gast bij een orthodoxe priester van in de 40, een duidelijke homo, in een etnisch Russisch dorp in Kazakhstan, hij probeerde uit te zoeken of ik dezelfde geaardheid had, wat niet het geval is.
Het is een andere cultuur, en elke cultuur evolueert anders.
Echter, Marokkanen en Turken bij ons zijn hier geboren, zijn Belg, dus ik weiger hen te beschouwen als "andere cultuur". (hoewel dat in de realiteit helaas wel zo is)

Laatst gewijzigd door tomm : 17 juli 2019 om 22:58.
tomm is offline