Discussie: Bplus Zegt Het Goed
Los bericht bekijken
Oud 11 december 2004, 15:58   #27
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
De prins heeft rechtstreeks geheel Vlaanderen aangevallen. Aangezien alle regeringspartijen en ook het Vlaams Belang voor een verdere staatshervorming zijn, heeft de prins dus rechtstreeks een 6 miljoen Vlamingen aangevallen.

Dit gedrag is onaanvaardbaar en niet te tollereren.

Het enige juiste antwoord kan dan ook maar zijn om de grondwet zodanig aan te passen dat de koning en aanhang enkel en alleen nog maar een protocolaire rol mogen vervullen. Verder moeten ook alle vormen van dotaties die niet rechtstreeks nodig zijn voor de protocolaire zaken te vervullen afgeschaft worden.

Die verwende koningskinderen hebben ook handen aan hun lijf om te gaan werken. Ik vind dat het etisch niet meer verantwoord is om in de 21 ste eeuw zich de absurditeit van een koningshuis te permitteren.
Kunt u mij ook maar één etische verantwoording geven waarom die mensen op kosten van ons in de grootste luxe zouden mogen leven. Waarom zouden deze mensen niet moeten werken om hun boterham te verdienen?

De adel heeft de mensen door de eeuwen heen uitgebuit, waarom zouden wij deze waanzin nog steeds voortzetten.

Geef daar maar eens antwoord op.
Als ik uw redenering moet volgen, dan zou elke Vlaming flamingant zijn. Dat is je reinste flauwe kul! De Prins heeft geen zes miljoen Vlamingen beledigd, 1/3 Vlamingen geeft de Prins inhoudelijk gelijk (leest u geen kwaliteitskrant?).

Dit gedrag is volledig in lijn met de grondwet, de Prins heeft hier niets verkeerd mee gedaan. U verwart "gewoonte" met "wet". Het is niet omdat iets een gewoonte is dat het ook een wet is. Het is de "gewoonte" in België dat leden van de Koninklijke familie zich onthouden van politieke uitspraken, maar dat maakt an sich nog geen wet. De Prins heeft hoogstens de traditie doorbroken en bewezen dat hij begaan is met het land waar hij binnenkort zal regeren.

U heeft wel kritiek op het Koninshuis in België, maar niet in Nederland... Nogal selectief, vind u niet? Wist u trouwens dat Koningin Beatrix veel rijker is dan onze Koning Albert II? Waarschijnlijk niet, dus ik raad u aan om eens wat opzoekwerk te verrichten.

Welke hinder ondervind u persoonlijk van de adel?

Laatst gewijzigd door Kim : 11 december 2004 om 16:00.
Kim is offline