Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2019, 18:56   #1677
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.807
Standaard

Citaat:
Omdat ze niet willen, of omdat ze niet kunnen?
Niet willen !!!! want men zou wel degelijk kunnen militariseren/ meer geld kunnen steken in defensie
Citaat:
Ik denk dat de doorsnee Iraniër een te goed geheugen heeft, en de Iran-Irak oorlog nog geen 40 jaar geleden is. Veel van de ouderen hebben kinderen verloren in die oorlog.
+ nog meer Iraniërs herrineren zich de invasie van Irak , 1 van de landen die net als zij onder de Amerikaanse Axis of Evil vielen.
You'd better have a nucleair weapon" was de boodschap. Irakhad er geen en werd aangevallen.

Verder zijn er in Iran veel investeringen gedaan in niet militaire zaken , met als doel minder afhankelijk te zijn van andere landen. Niets wijst op voorbereidingen voor een grootschalig conflict met Israel.

Citaat:
Vraag dat maar aan Japan.
De enigste uitzondering op de regel
Citaat:
Vraag u eerder af, in welk geval niet?
Maar laat ons eens een "positief scenario" nemen.
Dankzij de Iraanse steun aan de Palestijnen laat Israël de West Oever los, en gaat Israël voor compleet isolement, een hermetisch gesloten grens langs de Palestijnse gebieden.
Egypte en Jordanië plooien voor de Iraanse diplomatie, en de grenzen met de Palestijnse gebieden worden genormaliseerd.

En nu?
Ik voorspel een levendig transport tussen Iran en "Palestina".
Ik niet.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 24 februari 2019 om 19:06.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden