Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2020, 19:55   #47
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik vind dat dus niet nutteloos.
Je kon in uw auto blijven zitten en een lager geschoolde had werk.
Vroeger waren de benzine pompen nog niet geautomatiseerd. Dus als het toen een job was, waarom dan nu niet meer. Omdat die machines goedkoper zijn, maar de facto is enkel de betaling geautomatiseerd. Ik moet het nu zelf doen.
Je kan zeggen dat het een kleine moeite is. Maar ik moet ook al mijn bureau zelf kuisen, ik moet zelf mijn zakenreis in orde brengen, ik moet zelf mijn onkostenstaat in orde maken. Dat vraagt allemaal veel tijd, en een lager geschoolde kan dat ook doen.
Vroeger hadden we koffiedames, die zijn ook verdwenen. We wandelen zelf naar de koffiemachine of we zetten de koffie zelf.
Mijn idee is niet om mensen nutteloos werk te laten doen, maar ik zou graag iedereen een job verschaffen in plaats van thuis te zitten en daar dan geld voor te ontvangen.
Dat is ook mijn idee, denk dat u me verkeerd begrijpt?
Als er een dame uitvalt voor een paar maand door zwangerschap zou men een werkzoekende kunnen in de plaats geven.
Nee jij mag dan dubbel zo hard werken om het op te vangen.
Ze betalen liever dop dan de sociale wetten te laten zakken om zo "iedereen" die kan werken te laten werken.
Velen staan op de dop omdat ze dat en dat niet "willen" doen, wij hadden vroeger zo veel streken niet, geen werk geen geld.
Geen geld geen leute leerden ze ons, we werkten zonder dat ze ons moesten aanmanen.
Maar ja wie ben ik? Als ik dat hier allemaal lees zijn er héél véél "slimmere" dan ik ..... op papier toch maar dat is geduldig.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden