Los bericht bekijken
Oud 2 april 2020, 13:38   #1045
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom zou dat zijn ? Ge zou dat in uw eigen omgeving amper merken. Veel kennissen met een griep, hier en daar een dode (1 op honderd of 2 op honderd of zo).
neenee nu zijt ge er weer een karikatuur van aan 't maken
Het zouden toestanden worden gelijk in Italië net omdat de capaciteit het niet meer aan kan
Dat wil je maar niet inzien.
Als die virologen vanaf moment één overtuigt waren dat het dat maar was hadden ze nooit aangedrongen op maatregelen en voorbereidingen

Citaat:
Kijk, zelfs in de ergste scenario's, waar we, zeg maar, 4% van de wereldbevolking afmaken (zoals ik al gezegd heb, denk ik niet dat die cijfers juist zijn, dat zijn bovengrenzen, maar het lijkt er serieus op dat er veel meer asymptomatische gevallen zijn dan in die cijfers zitten), dan wil dat zeggen dat we dit jaar 4 of 5 keer meer doden gaan hebben dan NORMAAL. Normaal heb je al dat elk jaar 1% van de bevolking of zo sterft (we worden zelden ouder dan 100 jaar he). Hier zou dat dus 4 keer meer zijn. Dat is niet gigantisch meer. Waarom zou dat de maatschappij ontwrichten ?

En al de rest heeft verkoudheid, griep, of niks.
Het gaat niet zozeer over het aantal of over het punt dat we die mensen kunnen 'missen' als kiespijn in het grotere plaatje
Het gaat erover dat ge een moment krijgt waar al die doden ( en niet vergeten zieken ) de zaak gaan overbelasten.
Dat is al een eerste welliswaar tijdelijke ontwrichting..daar kunt ge niet te buiten
Komt daar nog andere shit bij als aanvoerlijnen die stil vallen, chaos, rebelie, fabrieken die niet draaien kan je evengoed in een spiraal terechtkomen
Da's nu juist het hele gezever met dit viruske dat het net iets meer is dan een griepke

En nogmaals...ik spreek algemeen hé

Men ziet die toestanden in Italië, de toestanden in China en men neemt het zekere voor het onzekere
Lijkt me een zeer logische stap.
Ge moet wel de moed hebben als achteraf blijkt dat het allemaal te zwaar werd ingeschat de zaak weer los te laten ipv een sociale en economische wurggreep aan te houden om die laatste onnodige dode misschien nog te redden.
praha is offline   Met citaat antwoorden