Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2011, 12:07   #54
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat ik werkelijk gortig vindt is de houding van grootaandeelhouder ARCO. Omdat zij een groot aantal coöperanten vertegenwoordigen menen zij recht te hebben op een staatswaarborg t.a.v. hun aandelenkapitaal in Dexia. Wanneer je in aandelen stapt dan weet je toch dat je in dat geval een flinke kans op winst hebt, maar evenzeer een flinke kans op verlies. Zij, het bestuur van ARCO, hebben destijds die beslissing genomen, niet hun coöperanten. Bijgevolg horen zij de verantwoordelijkheid op te nemen tegenover hun coöperanten en hun verlies te slikken. Punt.
We mogen niet vergeten dat Dexia beursgenoteerd is. Zowat 27 % van het kapitaal is in handen van individuele beleggers. Als ARCO dergelijke waarborg krijgt dan hoort dat evenzeer aan de individuele beleggers en aan alle andere aandeelhouders gegeven te worden. De voorzitter van de federatie van beleggingsverenigingen Paul Huybrechts heeft 100 % gelijk wanneer hij tegen die mogelijke foute gang van zaken protesteert.

Ondertussen lees ik op de website van de Tijd dat ARCO inderdaad reeds die waarborg heeft gekregen. Of hoe een vakbond zit ingekapseld in een politiek-financieel establishment. Nu zullen ze zeker ook nog verontwaardigd zijn als ze door N-VA daaromtrent bekritiseerd worden?

Nja Reynders ontkende gisteren dat er van een automatische waarborg sprake kon zijn. Die mogelijk zou bestaan maar moeten worden goedgekeurd door de regering. Als er al een waarborg zou komen dan zou dit onder druk van de CD&V moeten zijn. Ik denk ook niet dat de PS staat te springen om geld te dokken aan het ACW.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 10 oktober 2011 om 12:10.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden