Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2010, 11:37   #131
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flashheart Bekijk bericht
Wat anderen (zoals E en Groenzwarte Commie) en ik vragen is precies duidelijkheid, het is de PVDA die deze niet kan of wil verschaffen. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat andere linkse militanten een zekere argwaan hebben tov zoveel rond-de-pot-draaierij. Je kan niet, zoals de PVDA doet, zeggen dat je de partij opengooit en zich opstellen als het enige alternatief om dan potentiële militanten over deze zaken in het ongewisse te laten.
Is wat de PVDA in Zelzate in de praktijk doet en toont dan niet duidelijk genoeg? Een mens is niet wat die zegt, wel wat die doet. Het is toch mijn, bescheiden, mening dat wat de PVDA in Zelzate doet een voorbeeld kan zijn voor andere gemeenten.

Ik denk dat je, zoals Vavli aangeeft, rekening moet houden met de verschillende generaties in de partij en het evoluerende karakter van visies dat zoiets onvermijdelijk met zich meebrengt. In die zin zou je kunnen stellen dat de partij midden in een reflectief proces zit, waarvan het einde niet zomaar in zicht is. Het is net de toetreding van nieuwe mensen dat dit proces in deze of gene richting kan brengen. Ik kan me best inbeelden dat de jongere generatie meer geneigd is tot afstand nemen van bepaalde theoretische invalshoeken. Ik weet dat niet, he, ik maak geen deel uit van de PVDA. Maar ik denk niet dat de partij hierin zo enorm zal verschillen van andere organisaties waarin oudere en nieuwere generaties botsen. Als jij dan wil dat de PVDA ooit een duidelijk signaal geeft, dan moet je zelf ook de deur openen voor dat signaal. Wat betekent dat er tweerichtingsverkeer nodig is tussen de partij en jezelf, of algemener, tussen de partij en geïnteresseerden.

Help dan zelf, actief, de PVDA klaarstomen voor de 21ste eeuw, om het met grote woorden uit te drukken.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 25 juni 2010 om 11:38.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden