Los bericht bekijken
Oud 7 januari 2019, 16:13   #851
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Niet al te vriendelijk zeker?
Maar dat kan ook van de bijbel gezegd worden en voor zo ver ik weet worden katholieken lang niet zo opgejaagd als moslims door de gemiddelde Vlaam.

Waar mij het in al de discussies rond de islam om gaat is dat er te veel en te snel veralgemeend wordt.
Zitten er gekken tussen moslims? Ja, zeker en vast.
Zijn alle moslims gekken? Nee, helemaal niet.

Ik begrijp best dat moslimfundamentalisme een probleem kan zijn of worden maar het gaat niet helpen als we elke moslim per definitie een fundamentalist noemen.

En dat is wat er tegenwoordig gebeurt. Heb je het over moslims dan gaan bij iedereen de alarmbellen af. Gewone, geïntegreerde moslims lijken dan niet meer te bestaan, het zijn blijkbaar allemaal religieuze fanatiekelingen.
En die zienswijze is volgens mij zwaar fout en ze zorgt er bovendien voor dat we een ideale voedingsbodem voorzien voor fundamentalisme. Waarna we nog wat harder kunnen tekeer gaan tegen moslims.

Ik ken in mijn omgeving een behoorlijk aantal moslims en er zit er geen enkele bij die de aandrang voelt om niet-gelovigen te gaan afslachten. Maar ik merk wel dat die mensen het stilaan kotsbeu worden dat ze steevast afgeschilderd worden als terrorist enkel en alleen omdat ze moslim zijn.

Dus mijn punt is: bestrijd fundamentalisme met alles wat we hebben maar hou op met elke moslim te bestempelen als fundamentalist want dat klopt niet en die voortdurende terechtwijzing heeft als enige gevolg dat zo'n mensen vroeg of laat toch die weg opgaan.
Er zijn in Belgie nog steeds meer moslims die geen problemen veroorzaken dan dat er zijn die dat wel doen. Scheer die dan ook niet allemaal over dezelfde kam, je maakt het probleem er alleen maar groter door.
Dat "scheer ze niet allemaal over dezelfde kam" kennen we al een tijdje...
Je hebt gelijk dat er ook moslims zijn die zich, zonder storen en agressiviteit , inpassen in onze maatschappij.
Maar waar blijven hun reacties tov diegenen het wel verpesten? Waar vallen ze hun soortgenoten aan die zich misdragen? Waarom nemen ze zelf niet de leiding in het oplossen van door andere moslims gemaakte problemen?
Waarom doet de allergrootste groep onder hen zogoed als niks? Buiten nu en dan verontwaardigd zijn dat "moslims" worden aangevallen? Op een aantal uitzonderingen na...
Of is het gewoon omdat ze schrik hebben van wat er hen dan te wachten staat als de oproerkraaiers en "soldaten van Allah" het hier echt voor het zeggen gaan hebben?

Laatst gewijzigd door andev : 7 januari 2019 om 16:17.
andev is offline   Met citaat antwoorden