Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2019, 16:38   #170
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar wat dan die kern van jou is, dat heb je dan nog steeds niet duidelijk kunnen maken.
Je bent net zo gewoon als iedereen.
Mopperen op de maatschappij is niks bijzonders.
Ook ik kan dat.
Waar beweer ik dat ik bijzonder zou zijn en niet gewoon zou zijn zoals iedereen???

Citaat:
En ook dat je wijzer sterft dan je geboren wordt, ook dat geldt voor iedereen.
Niet zo zeker van...

Citaat:
Die zot ben je dan blijkbaar zelf de wereld niet tot iets eigens gemaakt te hebben en alleen door je heen te hebben laten gaan.
Alsof jij de wereld tot iets eigens heb kunnen maken... Waarom lopen de mensen dan de hele tijd rond met de gedachten dat ze niet echt leven, dat ze aan de kern van het bestaan voorbij lopen...
Jij kunt enkel bezitten dat wat je kunt loslaten en dat geldt in de eerste plaats voor jezelf...
Niemand kan mijzelf van mij afnemen omdat ik het gewoon ben; terwijl als je in de schijn leeft alles en iedereen een bedreiging vormt voor je persoonlijk zijn...

Citaat:
Dus het inzicht slechts passief te zijn, een massamens als iedereen?
Moet ik dat opvatten als een oprechte bekentenis?
Alleen al het idee dat je dat ook zou kunnen zijn, schrik je af???

Een massamens kan ik mij moeilijk noemen daarvoor loop ik de massa niet achterna en leef ik, inderdaad in tegenstelling tot de massa die de geboden van derden volgt, volgens mijn eigen inzichten...

Citaat:
Aan gods geboden als die er zijn.
Tja, als je God en kerk volledig uit elkaar wilt trekken, maar er zal toch wel een of andere eenheid zijn tussen het een en ander.
Dat zou inderdaad moeten, als verschoning kunnen we de kerken enkel ervan verdenken dat ze zelf niets begrepen hebben van de geboden van God en dat ze ipv een weg naar God te zijn, Gods beeld verduisterd hebben door zich tussen God en de gelovigen te plaatsen...

Citaat:
Maar de godsdiensten zijn verouderd en dat is het probleem, en vandaar mijn atoomtheorie, die zoveel beter is en geen gehoorzaamheid vraagt, maar wel weten en denken en begrijpen.
God is meer dan alleen leven (dieren leven ook), maar de Geest van het leven, de logica die er achter schuilt.
En dat is mijn atoomtheorie.
zich af zetten tegen de bekende en verouderde godsdiensten is helemaal niks bijzonders.
Maar zich in mijn atoomtheorie willen verdiepen dat zeker wel.
Begrijpen is ook erg moeilijk, maar je kunt toch wel beginnen het in je op te nemen om het te leren kennen.
Ten eerste maak je de essentiële fout de wereld alleen maar als het slechte en verkeerde te willen zien.
En ten tweede is mijn atoomtheorie meer dan de wereld, maar een filosofie, een religie die het bestaan van God kan bewijzen, niet alleen als Gods Rijk, maar ook als geestelijk hemelrijk.
Dus als de kern die je zelf bent: één met God te zijn in je volle innerlijk van denken en gevoel en voorstelling.
Wel moet je met het uiterlijke beginnen, de atomen dus, maar alleen om daar veel meer van te maken dan de wetenschap denkt.
Tja, dat zou het kunnen zijn.
Maar niemand wil geloven wat ik zeg, ook de jongeren niet.
Ik ben mijn tijd ver vooruit en dat is de ellende.
Ook ik ben oud en het zal wel niet zo lang meer duren of ik geef het op en geef mijn atoomtheorie terug aan de microwezentjes.
In de verre toekomst moet iemand anders het nog maar eens vinden.
Dat het dan beter moge gaan
Ik wens je nog een lang leven toe, Harrychristus en ik wens je zo vlug mogelijk het inzicht toe dat, al of niet jouw atoomtheorie erkend, het Leven, de eeuwigheid gewoon verder gaat zoals het hoort, zoals het moet...
Misschien dat een dag jouw atoomtheorie de gewoonste zaak van de wereld zal zijn... wat doe dat ertoe als dat niet vandaag maar pas morgen zou zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden