Discussie: Contigentering
Los bericht bekijken
Oud 9 januari 2007, 09:21   #13
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

Geëmotioneerd ben ik niet, alleen zeer rationeel, als ik ergens mijn emoties zal laten blijken zal het wel over iets anders gaan. Dus leg me geen woorden of gevoelens in de mond.
Kijk eens, de federale regering beslist tot een contigent. Wat is beter beperken aan de uitstroom of aan de instroom? Geen contingentering? Misschien, maar dan bent u bereid dat de veelheid aan artsen (en voorschrijvers) meer budgettair gaan wegen op de voorlopig nog solidaire gezondheidszorg (voor zover de privé er nu al niet in zit). Toch kiest een volk (ttz. da's ook niet helemaal waar, maar da's een andere discussie) zijn leiders en die leiders beslisten tot een contingentering. Wat dan instroom? Zo dachten de Vlamingen. En wat den de Franstaligen? Prullen met een A en b attestjes om ze met terugwerkende kracht op te heffen... Zelfs de decanen van de Franstalige universiteiten gaven me persoonlijk toe dat hun politici (op gemeesnchapsniveau)er niets van bakten. Met andere woorden wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten. En dan moeten die slachtoffers maar andere leiders gaan kiezen. Want dan zijn ze incompetent.
Ondertussen deden die leiders toch hun werk e pasten hun contingent aan. Ik val in herhaling. Er is dus sprake van een flexibele contingentering voor artsen en tandartsen. Maar voor de kiné is er een rigiede contingentering en daar vallen afgestudeerde Vlamingen wel uit de boot. Vooru is dat allemaal niets. Doe zo voort, samen met de Franstalige leiders, u creëert er alleen een groter vLaams bewustzijn mee, want blijkbaar voelt iedere Vlaamse betrokkene zich in het zak gezet, en u niet... zo slimmy is dat niet...
Louis Ide is offline