Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2007, 01:36   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Nu moet jij mij eens vertellen hoe je huur en rekeningen betaald, alsmede uw eten en medische onkosten van 600€ ?
Ik huur een studio van 240€, dus dat is al mijn huur. Qua eten zit schommel ik tussen de 150 a 200€. Veel luxe moet u zich daar niet bij voorstellen, maar het is voldoende om rond te komen. Van medische onkosten kan ik niet meespreken, maar die worden bij mijn weten ook grotendeels terugvergoedt door door de staat.

Citaat:
Ik kan mijn persoonlijk voorbeeld perfect in cijfers hier uit de doeken doen. Kom dus tegen mij niet zeggen dat ik maar moet begrijpen dat het goed zo is. Ik heb jaren hard gewerkt al ben ik in verhouding nog "jong", ik heb jaren heel veel belastingen betaald, ik ben altijd met alles in orde geweest, nu ik ziek ben geworden, blijkt enkel dat ik op niet veel hulp kan rekenen (medisch gezien te duur voor mij geworden nu).
Ik ken uw persoonlijke situatie niet, maar als u op de ziekenkas staat ontvangt u normaal gezien een uitkering.

Citaat:
Ons sociaal stelsel is heel voordelig opgesteld voor mensen die er misbruik van maken, niet voor de mensen die het echt nodig hebben. Die blijven steeds in de kou staan. Of moet ik ook maar euthanasie overwegen ipv geld te kosten aan de maatschappij ?
Dat ons sociaal stelsel parasieten aantrekt gelijk bijen op honing afkomen moet u mij niet vertellen. Maar toch om eens objectief te bekijken of ons SZ systeem echt zo slecht is: was u momenteel in de VS of elders zoveel beter af?
Savatage is offline