Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2019, 11:26   #593
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat Patrick hier zegt is in als een maatschappij toestaat dat meisjes op 14 trouwen "Dat bewijst dus NIET hun capaciteit om voor zichzelf te beslissen aan 14 jaar. DAT was mijn punt.". Uiteraard. Dat zelfde kan je van sommige twintigers ook beweren. Anderzijds kan je van sommige 14 jarigen wel voldoende maturiteit verwachten gegeven de juiste culturele omstandigheden om te trouwen. En dat is wat Tomm beweert lijkt me. Geen tegenspraak daar dus.

Ik zou van Patrick eigenlijk verwachten dat hij meer het biologische criterium vooropstelt indien hij consequent wil zijn met zijn wereldvisie ontdaan van moraliteit. Waarom zou de natuur je geslachtsrijp maken indien je er niet klaar voor bent? De beperkingen bevinden zich op cultureel en psychologisch vlak. Die zijn subjectief en kunnen individueel verschillen.

Maar in feite is dit een discussie in de marge. Epstein was een veroordeeld sex offender. Of zijn misdaad nu 'erg' was of niet kan betwist worden. Hij was ook iemand die kinderen in de prostitutie duwde en gebruikte om afpersmateriaal te verzamelen. Ik vind dat toch geen lichte misdaden ongeacht "de grootte van de borstjes" zoals Frankenstein hier eerder zei.
Sorry, dat ge jezelf in je gat gebeten voelt, he.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden