Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2019, 20:01   #245
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik wil niet speciaal wonen in een land waar regels "logisch" zijn (zo een land bestaat niet), ik wil er U op wijzen dat uw zogezegde "redenen" zinloze redenen zijn, omdat ge *wilt doen alsof het logisch zou zijn*, terwijl het dat niet is. Ge wilt mensen laten geloven dat er enige logica achter zit, terwijl die niet bestaat. Het is pure willekeur zonder enige vorm van redeneren, omdat dat nu eenmaal is hoe een staat werkt. Dus, kom niet af dat "deze of gene reden een goeie reden is voor die of zulke wet". Zo werkt het niet. Net zoals je niet logisch kan argumenteren dat Jef een rode auto zou moeten kopen, terwijl hij beslist heeft dat het blauw zal zijn.

De wetgeving op alcohol, cannabis en dergelijke meer, is, net zoals elke wetgeving, pure willekeur van de machthebber. Zonder de minste logica, anders dan zijn eigen voordeel van 't moment, zijn goesting van ' t moment, of zijn dwaze hersenspinsels van 't moment.

Het enige wat ik gedaan heb, is die incoherentie even aangestipt, omdat jij een "logische reden" dacht te bedenken, meer niet.

Dat is niet erg. Het volstaat van het te weten. Men moet gewoon niet denken dat men daar "redenen" voor kan vinden en "argumenten" voor kan opstellen. En dat weten wordt natuurlijk moeilijker gemaakt door het feit dat de willekeur van de wetgever verdoezeld wordt door de wetgever zelf, die wil overkomen als iemand die "logisch" handelt, en dus veel drogredenen spuit om zijn arbitraire beslissingen een aura van coherentie willen te geven.

Er is geen enkele logica achter de wetgeving die alcohol heel vrij toelaat, en cannabis heel hard bestraft. Maar dat is niet erg. Dat is omdat het willekeurige wetgeving is waar geen enkele logica achter zit ; dat is normaal, het is een wetgeving. Maar tracht niet te doen alsof er enige logica achter zou zitten. Die is er gewoon niet.
Gast, gij leest gewoon niet wat ik schrijf! Hierboven (en de vorige post) is een commentaar op iets wat gij u inbeeldt wat ik schrijf.

Ik probeer ook mijn redenering in minder dan 5 zinnen te schrijven en zo coherent mogelijk. Gij probeert net het tegenovergestelde.

Vanaf 3 zinnen lees ik niet meer wat ge schrijft. Binnenkort gaat dat 2 zinnen worden.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden