Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2019, 20:39   #94
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik heb nog nooit gekozen voor Groen!
Toch begin ik nu te denken om op 26 mei 1 X te stemmen op Groen !

Ik ben vroeger nogal actief geweest. Was dus ook lid van natuurpunt.
Hield mij ook bezig met bijna uitgestorven vissoorten.(grote modderkruiper, vetjes; kleine modderkruiper en bittervoorn)
Zelfs groene kikkers kweekte ik met duizenden voor uitzetting in natuurgebieden. Maar ook daar begon de ellende. Die groene jongens gunnen evenmin het licht in andermans ogen. De kikkerlarven voedde ik met gemalen vlees van runderhart. Maar daar zaten destijds hormonen in en die larven werden dus iets groter en ook de jonge kikkers zelf.
En uitzetting van die beestjes was dus milieu-vervalsing.

Vreemde mensen introduceren uit de grote zandbak is dus geen milieu-vervalsing? Hoeveel orchissen werden er al uitgezaaid in nieuw verworven natuurgebieden? Fazanten uitzetten is milieu-vervalsing.
Nee hoor! Geen fazanten uitzetten is wel een manier van jagers pesten.

Jaarlijks hangen de meeste ijsvogels hun kostuum aan de haak.
Idem dito voor de reigers. Maar aalscholvers worden dan wel beschermd in België terwijl de soort die wij hier overtallig kweekten wel moesten verdelgd worden van Europa. Kortom; in België weten ze dus alles beter.
Bon! Ik heb het allemaal meebeleefd.
En ik heb hetzelfde gedaan als de ijsvogels en mijn kostuum ook aan de haak gehangen. Voor de eer heibel en ruzie maken had geen enkel nut.
En nu worden er in mijn geboortestreek nog steeds ruzie gemaakt over plannen die ik reeds voor dertig jaar terug heb ingediend.
Het kan nog wel even doorgaan. Ruzie maken is plezierig voor sommigen.
En als je er dan nog voor betaald wordt kan de pret niet op.
Spreek mij dus ook niet meer over groene jongens. De goeden moeten uitzweten wat "imbicielen" naar de kloten helpen.
Natuurlijk! Ik ben weer verkeerd. Ik ben weer zwartgallig in mijn oordeel.
Maar ik vraag mij wel af waarom er in dit land over alles en nog wat heibel en ruzie gemaakt wordt. t'Zal de aard van het varken zijn zeker?
werkman is offline   Met citaat antwoorden