Los bericht bekijken
Oud 31 januari 2021, 14:17   #7248
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De minister van ECOLO hekelde ook al de dure renovaties van bepaalde stations.

"De taak van de NMBS is treinen laten rijden," liet hij optekenen.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210129_98367138

Georges Gilkinet (Ecolo):

“Mijn ambitie is dat de treinen stipter rijden, vroeger starten en later eindigen, het vrachtvervoer per spoor verdubbelt, en we stations vernieuwen. Niet zoals in Bergen of Luik, maar stations met een goede balans tussen kosten en baten. Het station van Luik is mooi, maar het heeft veel geld gekost. De NMBS moet zijn geld besteden aan het laten rijden van de treinen.
klopt.

Er werd veel geld besteed aan prestige projecten, terwijl bvb. het materiaal nog echt ouderwets is vergeleken met de buurlanden. Die prestigeprojecten verlopen ook zo traag, dat er nog weinig prestige te halen valt.
Gent Sint-Pieters bvb. werkt men al vele jaren aan, en nog steeds niet afgewerkt. Idem dito Mons. Mechelen is eindelijk, na 12 jaar (!) bijna klaar. Oostende mag er wezen, maar het oude station vond ik ook mooi, en men heeft geen rekening gehouden met de meeuwen die het plexi dak al volledig vol gescheten hebben.


Ik heb de renovatie van Rotterdam-Centraal meegemaakt. Spectaculair mooi station, kostte minder dan het station van Mons, en duurde in totaal 3 jaar.


Laatst gewijzigd door tomm : 31 januari 2021 om 14:21.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden