Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2018, 09:56   #162
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Elk jaar een doorsnee stad vol met mensen die nog een jaartje of 10 moeten inburgeren voor ze mee kunnen. (als ze al willen, we hebben voorbeelden van families die al 4 generaties hier zijn en steeds meer en meer uitburgeren) Moet kunnen, zo'n groei in een reeds overbevolkt landje.


Dus een illegaal kan alleen overleven in België met verdoken steun of criminaliteit?
Waar worden die opgevangen? In een aantal centra, gesloten of niet.
En nadat een aanvraag is afgewezen, wat dan? Gaan die mensen recht de trein/vliegtuig/boot op, "return to sender"? En op wie zijn kosten?*
Of kunnen we er gevoeglijk vanuit gaan dat deze afgewezenen liever hier crimineel worden, dan terug te gaan naar een gebied dat door onze bureaucraten als niet onveilig bestempeld is?


* Als ik zonder retourticket ergens in het buitenland ga staan janken, dan mag ik nog steeds zelf opdraaien voor de kosten hoor.


Ik zou zo zeggen, kom maar eens kijken aan de ochtend-uittocht van zo'n azielig centrum.
Klinkt veel misschien. Maareuh waarom met een vergrootglas kijken naar dit misbruik en een andere misbruik/systematische fout die veel meer kost negeren?

Perspectief.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden