Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2009, 13:52   #31
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk Jan Eppink Bekijk bericht
Leuk dat een Metternich de vraag stelt over de Nederlanden. Uitgerekend Metternich zorgde er op het Congres van Wenen voor dat er een Verenigd Koninkrijk der Nederlanden kwam dat dan in 1830 uit elkaar viel in (de Belgische Opstand) of (De Belgische Revolutie). Als de Belgische staat ooit uiteen zou vallen ben ik voor een economische unie tussen Vlaandeneren en Nederland. Ik denk dat een politieke unie een brug te ver is omdat Vlaanderen zich 'benauwd' zal voelen met zoveel 'Hollanders'. Dan krijg je terug de zelfde problemen die er in 1830 ook waren. Vlaanderen is met 6 miljoen mensen een levensvatbare staat. Het is beter dat Vlaanderen voor zichzelf begint en niet de ene federatie inruilt voor een andere die makkelijk leidt tot een ander ongelukkig huwelijk. Maar een economische unie der lage landen kan altijd. Wij zijn de toegangspoort tot Europa.
Dat zie ik wel zitten een unie tussen Vlaanderen en Nederland. Economisch gezien zou het wel denk ik niet slecht zijn. Maar inderdaad politiek gezien zouden we veel te veel partijen hebben en ons land is nu al onbestuurbaar! Weet niet of er al een referendum over gehouden is over een eventuele aanhechting.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 4 juni 2009 om 13:55.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden