Los bericht bekijken
Oud 12 april 2021, 23:31   #20415
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zoiets , inderdaad.

Von Braun was een ‘leerling’ van Hermann Oberth. Deze laatste verklaarde reeds in 1954 -naar verluid- aan een Amerikaans magazine : "It is my thesis that flying saucers are real, and that they are space ships from another solar system.”

Of Oberth toen al gelijk had? Misschien zal Greer het ons vertellen op 24 april. Maar... misschien ook niet. We zullen zien. Ik opteer eerder zoals Jacques Vallée, moesten ze bestaan, voor vehikels en wezens uit een andere dimensie.
'Vliegende schotels' komt me inderdaad nogal jaren 50 over. Dan stel ik me zo'n ding met klinknagels voor. Interessant is hoe ons concept van 'buitenaards leven' evolueert doorheen de tijd. We leren bij denk ik en daarom is er een verschuiving merkbaar in dat concept verder weg van een evenbeeld van de mens en zijn technologie. Voor mij persoonlijk is de vraag niet eens zozeer het al dan niet 'bestaan' van 'buitenaards' leven, maar eerder de vraag naar de mogelijkheid het te herkennen, de mogelijkheid te communiceren. Je kan je zelfs de vraag stellen of puur 'zintuigelijke' ervaring van het gros van het buitenaards leven door de mens wel mogelijk is.

Maar goed. Het zou kunnen dat Von Braun wou zeggen "het militair industrieel complex zou ons om het even wat verkopen, zelfs snake oil of een fictieve vijand."
Bach is offline   Met citaat antwoorden