Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2021, 11:05   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat zou ik niet willen zeggen Boduo,

Alles hangt af van de schaal van de aanval en de gekozen technology om die aanval af te slagen. Ook de locatie waar je je servers parkeert speelt een rol.

Bvb

Als jij je server host in een eigen datacenter met een goed trafficmanager ervoor en een dikke internet pijp en firewall, dan gaat die een serieuze aanval aan kunnen.

Als jij je server in een cloud datacenter zoals Amazon / Azure / Google plaatst dat vlakbij een internet kruispunt zit, en waar een nog dikkere trafficmanager , load ballancer en firewall etc voor zit met scalesets en dat soor shit, dan ga je nog dikkere aanvallen kunnen afslaan (kost wel een euroke natuurlijk)

Als je dat niet doet omwille van "veiligheids redenen" en je houd je data bij in een eigen gebouw met hardware die je om de 5 jaar in het beste geval vervangt, ja dan wens ik u veel success.
De aanval kan van vele kanten komen: van gefrustreerde antivaxxers tot Rusland, China en wie weet van waar nog. Ik zou graag zien dat ze achterhalen van waar en wie het komt. Maar dat is wellicht ijdele hoop in la Belgique waar zoveel slecht of helemaal niet functioneert.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden