Los bericht bekijken
Oud 17 augustus 2020, 22:10   #71
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Klopt, mar dat ging niet door de politieke correctheid.
Nu kan men dankzij de coronacrisis de politieke correctheid en de mensenrechten laten vallen.
Nu kan de politie eindelijk het heft terug in handen nemen en de boel opkuisen.
Het gaat er nu immers niet meer over om deze illegalen en kans te geven, maar om de eigen bevolking tegen het corona-virus te beschermen.
En daarvoor moet alles wijken, ook de rechten van de illegale.
Of men de mensenrechten heeft laten vallen, tijdelijk opzij geschoven heeft dat lijkt mij een twijfelachtige zaak.

Op huidig ogenblik is er natuurlijk iets vééééééél belangrijker dat wat migranten/illegalen/sans papiers te blijven binnenhalen en dat is het Corona virus waar wij ons moeten proberen tegen te beschermen.

Daar heeft men de handen al meer dan vol mee en kost bakken geld. (mensen die er aan onderdoor gaan/bedrijven/winkels/jobs/mensen zelf die er het hoofd niet meer aan kunnen bieden)

Schakelen wij even door naar het probleem integratie dan kan je daar maar 1 ding op zeggen/schrijven en das in: integratie is een zware mislukking.

Citaat:
Alle goede wil
en projecten ten spijt kunnen we niet anders dan vaststellen dat een
omvangrijke groep mensen nog steeds niet geïntegreerd is en soms ook
halstarrig weigert dit te doen. Het mag dan al een geradicaliseerde
minderheid zijn die het meest van zich laat horen, ze polariseert wel
onze samenleving en maakt het samenleven voor iedereen moeilijk,
inclusief voor diegenen die wel goed geïntegreerd zijn.
BRON (artikel de dato 19 november 2014)

Ook hier te vinden BRON

In grote lijnen kan je de schrijver van het artikel hij/zij toch een beetje gelijk geven.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 augustus 2020 om 22:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden