Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2017, 15:22   #1120
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Repressie betekend in mijn optiek de drogreden te gebruiken voor mensen die willen gebruiken met nuance voor verantwoord gebruik
Huh? Wat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
wat niet betekend dat ze dat gebruiken om in een roes te komen
Nee? voor wat anders? Waarom gebruikt gij?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
en hiermee de realiteit te ontvluchten. Je ontneemt een gebruiker diens recht om te gebruiken voor zover ze niet anders kunnen
Sinds wanneer bestaat er een 'recht om drugs te gebruiken'??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
en de farmaceutische middelen niet helpen.
Ge verwart opzettelijk 2 duidelijk verschillende zaken: de gewone cannabis gebruiker die een roes wil, en de patient die geen roes wil maar pijn verzachting. De situatie misbruiken van een zieke om uw eigen egoisme te propageren is doortrapt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht

Trouwens, ik leef niet in een droomwereld, u leeft in een droomwereld want het is juist een utopie om volledig drugvrij te te kunnen functioneren,
Ik kan dat, de meeste mensen kunnen dat. Dat gij het niet kunt is uw probleem.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
onmogelijk zolang er liefhebbers zijn die het roken of op andere manieren de stoffen aanwenden om de ontoereikende farmaceutische middelen te vervangen...
Opnieuw, dit is degoutant.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
het is een strijd die echter wel schadelijke gevolgen kent op sociaal gebied, dus moet je weten waar de grens is betreft verantwoordelijkheden voor je eigen leven, en de repressie die gevolgen heeft voor de werking van het maatschappelijk leven.
Ongeveer alles in onze maatschappij is repressie: verkeer, werk, school, belastingen betalen, etc.
Zelfs met uw hond gebruikt gij het handige middel van de repressie. Als hij pipi doet op het tapijt krijgt hij een mep van u. Gij zijt zelf de GROOTSTE voorstander van repressie. Tenzij ge zelf het slachtoffer zijt, dan zijt ge er tegen.
Ongelooooooooflijk hypocriet!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Strikt genomen, zolang er geen duidelijkheid komt over de bedoeling van een drugswet, die trouwens de laagste vervolgingsprioriteit kent voor gebruikers die een bepaalde hoeveelheid met zich meedragen voor eigen gebruik, afgeven hoeft niet, maar wel een pv. Verdere gevolgen zullen er niet zijn zolang de gebruiker geen problematische handelingen stelt waarbij de behoefte om het te gebruiken te zwaar doorweegt in eigen nadeel, voorbeeldje is dus elke week of dagelijks ergens aan wiet weten raken tegenover iemand die slechts sporadisch tot af en toe gebruikt...
Dan ... wat is het probleem? Wat wilt ge dat er verandert? Ik snap niets van uw gedachtegang.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht

Nuchterheid gebied mij te zeggen dat het niet eenvoudig ligt om de duidelijkheid te hebben die niet als problematisch gezien worden !
Wartaal!

Heb gij toevallig een verboden substantie in uw bloed momenteel?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden