Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2017, 01:19   #6953
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Zwitser

Citaat:
Maar Eisden, waar ik het hier in mijn voorbeeld steeds over heb, ligt dus wel in Nederland. Zou jij als spoorwegkenner toch moeten weten.
Het is al 20 jaar geleden dat ik in die streek geweest ben.


Citaat:
De NMBS doet het pertinent niet "met minder man" dan de Nederlanders. En dat mag je nog zo vaak proberen tegen te spreken, dat is gewoon _niet_ zo.
Ik zie dat elke dag in de praktijk.Wat de bureaus betreft is het een ander verhaal, de NMBS blijft nog steeds te bureaucratisch.

Citaat:
Ik heb hier al laten zien dat de output van de NS zowat het dubbele is van de NMBS....
Er zijn dan ook veel meer Nederlanders dan Belgen.



Citaat:
De Sovjet-Unie is toch jouw grote voorbeeld?
We spreken nu ten eerste over een andere tijd (het tsaristische Rusland was een rijk waar 90% van de bevolking letterlijk slaaf was, en hongersnoden jaarlijkse fenomenen, dus economische ontwikkeling was de enige prioriteit, net als in China tot de jaren 90). In de jaren 60 en 70, toen de levensstandaard sterk steeg, begon men ook in de Sovjet-Unie dat concept te herbekijken. Toen (jaren 70 en 80) zag je zelfs het fenomeen dat mensen in de olievelden van Noord-Siberië gingen werken gedurende de week, en in de weekends het vliegtuig nam naar Europees Rusland, de Caucasus of Centraal-Azië. Nu lukt dat niet meer, want de economie is ineen gezakt na de val van de Sovjet-Unie. De Russische economie doet het nog vrij goed, maar men neemt liever mensen aan uit armere Sovjet-republieken dezer dagen, zoals Oekraïne, de Caucasus en Centraal-Azië, die eisen niet dat ze elk weekend een vliegtuig naar huis krijgen.

Citaat:
Wat belangrijk is in Japan is dat men daar het autoverkeer ook niet subsidieert. Als je daar tijdens de spits de autosnelweg op wil betaal je als snel een euro of meer per km aan tol.
Dat is in veel landen zo.




De rest ga ik morgen beantwoorden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden