Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2018, 16:04   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik ben geen jurist, maar het is toch zo klaar als een klontje.
Zware criminelen bij cases waarbij vele miljoenen euro's betrokken zijn (remember de Aquino's), kopen het Belgische juridische systeem op basis van de achterpoort "procedurefouten"

Een criminele achterpoort die moedwillig door de beleidsmakers wordt opengelaten, zo lang er maar genoeg voor betaald wordt of zo lang er maar de juiste politieke belangen bij gemoeid zijn. Bedreigingen, dat zou ook nog kunnen.

Ik heb helemaal niks tegen Sven Marie en ik vind het logisch wat hij doet in de zaak Abdeslam.

Maar de Belgische rechtsstaat is een farce, een schijnvertoning en de publieke opinie heeft het stilaan (eindelijk) door. Deze zaak heeft niks met kunde van een advocaat te maken. Het systeem is gewoon opzettelijk gemanipuleerd en dit is er de zoveelste uiting van.

In principe kan Sven Marie de zaak saboteren. Maar ik denk dat er uiteindelijk anders geoordeeld zal worden omdat de Belgische staat zich niet zo veel gezichtsverlies kan permitteren.

Ofwel gaan we weer situaties krijgen zoals de protesten in de wetstraat toen bleek wat voor schandalen er speelden in het neponderzoek bij Dutroux, waarbij de Belgische staat met opzet alles saboteerde.

Wij leven niet in een rechtsstaat
We mogen ons terecht afvragen waar terroristen het geld vandaan halen om de duurste advocaten te kunnen betalen. Intussen wordt er in het buitenland gelachen met de zoveelste Belgenmop. Ook terecht.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden