Los bericht bekijken
Oud 2 maart 2018, 12:36   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ik lees hier in de humo v deze week: een leerkracht die ah klagen is dat ze niet rondkomt met 60% v haar laatste salaris.....

hum, neem nu dat ze pakweg 1500 netto had, dat is toch zo'n 900€ in de maand waar die kalle dus niet mee toekomt

ikzelf heb iets meer dan zij te besteden maar kom best toe, sterker nog: ik kan zelfs opzijzetten, yep

maar als je natuurlijk gewend bent te consumeren als de massa (i.e. een duur tel&internet abonnement, een geld opslorpende hypotheek, dure boodshapjes 'in den delhaize', de chauffage volle bak, een auto, de kapper, enz. enz.) tja, dan snap ik ergens wel dat je dan niet toekomt....

anyway ik heb er geen compassie mee, er zijn mensen die met een leefloon dienen toe te komen, en das minder dan die 900 die zij heeft......

ik zou haar alleszins m'n diy-kacheltje adviseren, een iets kleinere woonst zoeken, mss haar auto wegdoen, de gazetjes napluizen vr de boodschapjes, haar telenet buitengooien... maar ja, dat vraagt inspanning & z'n plan trekken..... en vooral: andere wegen durven bewandelen

discuss pls, thx ^^
de pensioenen zijn te laag voor wie heel zijn leven werkte Bembem, men kan beter werkloosheidsvergoedingen en leeflonen schrappen en dat gewoon bijgeven aan de mensen die heel hun loopbaan werkten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden