Los bericht bekijken
Oud 5 januari 2018, 22:51   #63
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Vandaag zag ik een stukje van Terzake.
Dan hoor ik dat er steeds meer doelbewuste verblijfsbaby's zijn, omdat er harder opgetreden wordt tegenover schijnhuwelijken.
Ik hoor het graag zeggen, zelf ben ik door het openbaar ministerie tegengewerkt, nadat ik klacht indiende tegen mijn vrouw.
Ik vraag mij nog altijd af wat daarachter zit.
Stel je voor : je dient klacht in wegens schijnhuwelijk, 2 speurders komen u interviewen (we spreken begin 2015).
Wat ze bij zich hebben is een paar blaadjes papier en een balpen.
Ze schrijven een hele hoop van mijn relaas op, als ik nog wil verder vertellen, zeggen ze dat ze meer dan genoeg hebben.
Het is volgens hen overduidelijk een schijnhuwelijk, en zal zeker vernietigd worden, het kan wel een paar maanden duren.
Ik krijg een voorlopig PV thuisgestuurd (het nummer bestaat alleen uit negens).
Ik bel een aantal keer naar die agenten, ze vertellen mij dat het normaal is, dat het een tijdje kan duren.
Dan, na voor de zoveelste keer gehoord te hebben dat het nu toch wel voor binnenkort zou moeten zijn, zeggen ze mij te bellen naar het parket waar de zaak moest onderzocht worden.
Ik bel daar naartoe, een bediende neemt op.
Ik vraag om te weten hoe het met mijn dossier staat, ze vraagt uitleg, ik heb geen nummer van het PV, want het zijn allemaal negens.
Uiteindelijk hoor ik haar zoeken, en hoor ik ze in de achtergrond zeggen :

"Hoe, maar het is weg?!"
Dan komt ze terug, "ahja, blijkbaar gaan ze daar niets meer voor doen, wel ja, uw vrouw zit in het buitenland, ze heeft hier geen verblijfsrecht meer, en ja, u kunt scheiden, hee, dus het probleem is opgelost."

Dat is dus de werkelijkheid anno 2015.
Uiteindelijk heb ik dus alles zelf moeten doen, alles zelf onderzoeken, massa's bewijzen verzamelen, veel advocatenkosten om het huwelijk voor de familierechtbank te doen vernietigen.
Toen de rechter zich wou uitspreken kon hij niet, want datzelfde parket dat moest advies geven, had het nog niet doorgegeven.
Gevolg : weer uitstel.
Pas tijdens de tweede zitting kwam het advies.
Deze keer kon het parket niet anders dan toegeven dat met de massa's bewijzen die ik had, er duidelijk sprake was van een schijnhuwelijk.
Waarom hebben ze mij heel die lijdensweg doen doorstaan?
Zijzelf is heel Europa rondgereisd, hoewel ze bij het parket dus verzekerden dat ze geen verblijfsrecht had.
Ze is ondertussen al lang terug in België.
Haar volgende slachtoffer contacteerde mij begin 2016 (vóór ik mijn dossier helemaal klaar had om het als schijnhuwelijk te laten vernietigen.

Ik vraag mij af waarom haar geen strobreed in de weg gelegd werd, en of dat zomaar normaal is dat als iemand de grens over is, dat er dan geen haan naar kraait, in dat geval staat de deur dus voor iedereen wagenwijd open.
En toen mijn dossier geklasseerd werd, werd ik niet eens op de hoogte gebracht.
Slachtofferhulp?
In het PV word ik niet vermeld als slachtoffer, maar als getuige.
Ik heb een hele mail van alle mistoestanden die ik ben tegengekomen bij het gerecht naar het kabinet van Francken gestuurd.
Na het automatische bericht dat de mail zo snel mogelijk zou behandeld zou worden, bleef het ijzig stil.

Als ik dan merk hoe in de media tegelijk gedaan wordt alsof ze keihard zijn voor schijnhuwelijken, dan word ik kwaad.
Ofwel klopt dat, en was er een bepaalde reden waarom ze in mijn geval niet willen ingrijpen hebben, ofwel is het allemaal fake, en staan de grenzen rekwijd open.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 5 januari 2018 om 23:01.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden