Los bericht bekijken
Oud 5 april 2016, 22:43   #2456
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Vergeet maar niet dat zoiets een privilege is en dat niet veel discussievoerders dat zouden doen.
Waarom zou dat een privilege zijn ?
Ik, en andere posters, doen dat zo dikwijls
Het is enkel oppassen geblazen omdat het niet de eerste maal zou zijn dat een oppenant dan achteraf zou afkomen : 'maar ge hebt het zelf gezegd'


Citaat:
Heb ik ooit gezegd dat daar iets raars aan is?
ik vond dit : "En dat vind ik op zich best raar, want wij mensen zijn een perfecte voorbeeld van 'isolatie' en wij kunnen nog allemaal met elkaar verder planten." behoorlijk in die richting komen

Citaat:
Ik verklaar verwanten. Dat valt in het logische, simpele en complexe te verklaren. Therefor I believe it.
Dat is ruim niet voldoende om alles te verklaren; En ik vraag al sedert ik je ken mij eens uit te leggen hoe mutatie bijdraagt aan soortovergangen. Volgens mij kan enkel datgene wat aanwezig is in de genenpoel "evolueren", maar komt daar geen extra informatie bij. Jij zegt van wel aan de hand van mutatie. Hoe dan? Welke observatie zegt ons dat?
Peche gij zijt ongelooflijk hé
Eerst negeer je al mijn opmerkingen ivm problemen met uwen uitleg.
Nu geeft ge toe _alhoewel niet in zoveel woorden_ dat het niet alles verklaart en begin je meteen te schermen dat ge maar niet wilt afwijken van uw eeuwig dogma dat er geen informatie bij kan komen.

...en het is je reinste lulkoek, Peche
De waarneming mutatie is hier al ruimschoots aan bod gekomen, het feit dat tot nieuwe genetische zaken kan leiden ook al.
Dit zijn vaststaande zaken.

Het enige wat blijft is de vraag of dat in praktijk _ al zijn daar enkele aanwijzingen voor en ook die zijn reeds gegeven _ ook zal leiden tot nieuwe soorten etc


Citaat:
Maar dat is niet wat ik vroeg. Willen ze niet meer of kunnen ze niet meer? Ik denk dat daar wel een groot verschil in huist.
Bij die vliegen plaatsten ze die wel samen, maar is er ook een letterlijke bevruchting geprobeerd? De vliegen kozen niet meer verder te planten.
In dit geval 'kunnen' natuurlijk



Citaat:
Dat klopt, maar ook wat er gebeurt als je groepen opsplitst. Die "creationist" geeft nochtans wel les en heeft een doctoraat. De observaties zijn de observaties. De betekenissen (hypotheses) die men eraan geeft zijn alomvattend. De mogelijkheden zijn talrijk en wij mensen houden maar enkele opties vast. Evolutie is een prachtig topic, maar er zijn claims in gebeurd doorheen de jaren dat naar mijn mening toch ook eerder bij psuedo wetenschap thuishoren. Hoe prachtig het verhaal ook moge wezen.
pfff.. ik haat zaken terug op te zoeken
...maar als ik het goed voor heb ben ik destijds naar die site gaan kijken.
Met die mens is misschien niks mis maar het citaat was selectief uitgepikt.

Kan je dien mens zijn naam en of de site nog eens doorgeven ?

Citaat:
Die chromosoom aantallen is trouwens aan U uit te leggen.
excuseer ?
Het lijk me nogal wiedes elkeen ( dus zeer recent gij ) die de zaak wilt verklaren en claimt dat hij/zij het gevonden heeft daar toch een zekere verklaring of kijk moet op hebben ?

Citaat:
Ik wil die "fusie" best slikken, maar dat is volgens mij gebeurd door een seksuele daad. ALLES in de evolutie is volgens mij een seksuele daad en het gebeurt tijdens de meiose. Daar krijgt ge al uw facetten en updates mee in de software
DAT KAN NIET ! als alles netjes volgens de regels verloopt

Citaat:
en mutatie zal U later geen goed doen. Mutatie tijdens de meiose ook niet of ge wordt gehandicapt geboren.
...en weer een totale 'leugen'
Gemiddeld 100 a 200 per mens per generatie, peche... hoeveel keren nog ?
( daar moet ik wel bij stellen dat recent onderzoek aangetoond heeft dat de meeste er komen tijdens de eerste celdelingen...ook dat onderzoek is hier de revue al gepasseerd )

Citaat:
Zie bovenstaand, ik geloof niet dat mutaties significant bijdroegen aan de diversiteit.
Hoe we tot zo'n talrijke biodiversiteit komen is mij een groot raadsel, ik weet niet hoe dat manifesteerde. Jij ook niet en zelfs die hypotheses vertellen het ons niet.
olapola ... wat een relevatie !

Niemand heeft dat ook gesteld

Citaat:
Maar vergaat uiteindelijk terug tot wanorde.
ooooh boy... laat het zitten
entropie is een maat voor wanorde


Citaat:
Door verlies. De hoofdsoort blijft het hele pallet behouden, en die bv geïsoleerd ervan geraken moeten het met minder doen.
Het kan inderdaad ook door verspreiding.
Neen !
Er is geen 'verlies' enkel 'verandering'
De afgesplitse soort kan niet meer voortplanten met de hoofdsoort en visa versa hé
Je kan niet spreken over een 'verlies' of 'minder' of 'meer' enkel dat beiden uit mekaar gegroeid

Eens te meer zet ge weer eens in de verf dat jij met een paar hardnekkige dogma's zit die steeds maar boven komen borrelen

[quote]
Altijd blijven lachen Praha.[quote]
sinds gisteren lukt me dat weer een beetje

Citaat:
Mag ik U erop wijzen dat wij in het digitale tijdperk leven en dat foto's nu digitaal verzonden worden. Vroeger merkte ik dat ook al in photoshop, hoe meer ik mijn foto's bewerkte hoe meer de kwaliteit verloren ging. Daarom heb ik mijn foto's nu dubbel. Verlies in informatie door ermee te spelen, verzenden, ...
... en mag ik U er dan op wijzen : je vat het punt totaal niet

Citaat:
En in correlatie met DNA zeg jij dat mutatie na de geboorte plaatsneemt, ik zeg ja nadelig. Ik zeg dat het in de meiose bepaald wordt en daarna uw informatie alleen maar verloren zal gaan. Ge kunt inderdaad extra shizzle toevoegen door te roken, alcohol, ... maar dat is niet de context en essentie is he Praha?
Jij zegt zoveel maar daar blijft het bij hé Peche
NOGMAALS : gemiddeld 100 a 200
Worden we daar 'slechter' of 'beter' op ?
In context van de biologie speelt dat geen enkele rol ... blijkbaar 'werken' we nog steeds als levende units
Elke andere context is een waarde-oordeel en uw 'informatie gaat verloren' is enkel jouw dogma waar je verder geen enkel fundering voor hebt...bovendien toont de wetenschap net het omgekeerde

Laatst gewijzigd door praha : 5 april 2016 om 22:44.
praha is offline   Met citaat antwoorden