Los bericht bekijken
Oud 21 april 2017, 18:44   #59
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het probleem is ook dat ze nu een droom nastreeft die ferm kan tegenvallen. Vraag maar aan de jonge Turken die terugkeerden naar het land van hun voorouders. Maar achteraf beseften dat ze eigenlijk toch meer Belg waren dan ze zelf dachten.

Je hoort dat vaker. Mensen van allochtone origine. Hier niet echt aanvaard door een niet onbelangrijk deel van de Belgen omdat ze van vreemde origine zijn. En in het 'thuisland' evenmin aanvaard, omdat ze daar ook 'vreemden' zijn.

Tussen wal en schip vallen noemen ze dat.
Mja er zit waarheid in hetgeen je zegt, doch heb ik reeds in die contreien gewoond (buurland laos oa) en ken ik thailand van in die periode alsook toen ik er later naartoe ging met vakantie.... i mean 't is nu niet dat die regio me totaal onbekend is en ik het bvb enkel ken van sporadische verblijven (i.e. holidays).... daarnaast speelt er iets van dat ik BE stilaan beu begin te worden, daarmee bedoel ik dat het leven hier zo 'bland' is vergeleken met het steeds bruisende & borrelende verre oosten.... plus dat East meets West me altijd heeft aangetrokken want deep down ben ik in feite een asiaphile, zelfs zonder m'n gele uitzicht zou ik denk ik naar Azië willen, m'n vader had dat ook, hij plande eveneens van naar Thailand te verhuizen - evenwel niet voor de seks, lol - nee hij was echt in die regio geïnteresseerd en zou er z'n laatste dagen gemakkelijk kunnen slijten zonder ooit naar BE terug te keren (of gewoon vakantie that is), just like me ^^
bembem is offline   Met citaat antwoorden