Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2004, 22:04   #62
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Wat ik bedoel met "rationeel", is dat ik er nog geen serieuse tegenargumenten voor gevonden heb.
Bwa, hier op het forum zijn er toch al meerdere punten uit het programma van het Vlaams Blok op basis van onderbouwde en correcte tegenargumenten de grond in geboord. Ik denk hierbij in 1ste instantie aan de topic over het economische programma van het Vlaams Blok:
http://forum.politics.be/viewtopic.p...onomie&start=0, maar ook hun standpunten inzaken homohuwelijk en adoptie zijn absoluut niet gestoeld op wetenschappelijke gronden, om zo maar het 1ste dat in mijn gedachten opkomt te vernoemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Ik ben het bovendien niet met alle VB standpunten eens.
Tof, ik ongeveer met geen enkel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Ook had ik vragen bij het mappen van een zo complexe materie als politiek op een 1 dimentionele links-rechts as
Stel gerust vragen, ik zal u met plezier van antwoord dienen. Al dien ik toch te zeggen dat uit de link die ik meegaf duidelijk zou moeten blijken dat het niet om een 1dimensionale indeling gaat in de betekenis van de klassieke links-rechts indeling. Het ging in dat stukje per slot van rekening slechts over 1 van de 4 breuklijnen die onderscheiden worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
maar ik zag niet goed in hoe een antwoord daarop een relatie had met de vraag van FDW aangaande het Internet debat.
Filip Dewinter doelde er mijn inziens op dat de meeste mensen die op het Vlaams Blok stemmen bewuste, goed ingelichte en kritische kiezers zijn. Vandaar dat ik eventjes verderging op dat spoor om aan te tonen dat dit (algemeen beschouwd) niet het geval is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Kan je deze argumenten iets verduidelijken ? Wat is er niet correct ?
1) Het onveiligheidsgevoel heeft maar weinig tot niets te maken met criminaliteit. Ik vermelde dit reeds in meerdere topics, o.a. http://forum.politics.be/viewtopic.p...sgevoel#293733 en heb er dus momenteel ook niet zoveel zin in om daar verder over uit te weiden.
2) Ik neem aan dat je het met mij eens bent wanneer ik stel dat gegevens als cultuur e.d. subjectieve, en niet zozeer rationele, gegevens zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Hetgeen ik echter miste is het antwoord op de vraag: waarom is er zoveel controverse rond de VB thema's en het VB zelf ? En waarom zit er zoveel emotie in al die debatten ?
Ik denk, maar dit is een zuivere hypothese, dat juist het feit dat het Vlaams Blok zeer emotionele thema's aansnijdt de oorzaak daarvan is.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline