Los bericht bekijken
Oud 7 december 2015, 11:32   #23
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wil U links naar studies hierover, google ze, dat moet ik ook.

Maar de meeste bijsluiters bij medicatie geven aan dat er mogelijke problemen zijn voor het bedienen van machines of besturen van voertuigen. Is dat dan gewoon zomaar?

Wat betreft het "wakkere" effect van stimulanten. Ook hier zijn genoeg studies over.
Maar persoonlijk vind ik een combinatie van een energydrink en goeie muziek een combinatie die gemakkelijk een zware voet opwekt.
U maakt hier een bewering, U moet bewijzen op tafel leggen.
Of bent u een religieus persoon die ook van andere verwacht om te bewijzen dat hun denkbeeldig vriendje niet bestaat?

Ik had het al even opgezocht voor mijn reactie, en vond niets, vandaar ook mijn vraag. Ik vond enkel een vage verwijzing naar een Noors onderzoek met 3 miljoen automobolisten, waarbij 82% van zij die een ongeval hadden, medicijnen slikten. Men heeft nu een correlatie, maar geen causaal verband!. Daarbij slikt volgens mij ongeveer zo'n percentage in de volledige bevolking al medicijnen dus weinigs ophefmakend me dunkt.

Wat betreft bijsluiters: medische firma's dekken zich in tegen van alle soorten klachten. Men schrijft liever op de bijsluiter dat men iets niet mag doen, dan dat er één incident gebeurt op miljarden innames waarvoor zij aansprakelijk gesteld worden.
Bij klinische studies worden alle klachten van de proefpersonen genoteerd. Er wordt niet onderzocht of deze klachten meteen het effect zijn van de nieuwe medicatie. Daarom staat de bijsluiter vol met mogelijke bijwerkingen .
SanderK is offline   Met citaat antwoorden