Los bericht bekijken
Oud 17 november 2019, 07:55   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De vraag is,hebt u al ooit met een Miata gereden...

Doen gast,weet u dat de 1600 eigenlijk beter rijdt dan zijn grotere broer,mindere aankoop kost voor hetzelfde plezier....

Zoveel fun en alles op de achteras en een perfecte 50/50 verdeling....

Je kan er mee schrijven én rekenen tegelijkertijd...
Ik heb een van de eerste gehad in 1990. Dat was een 1600 nog zonder servostuur. 695.000 Bfr.Dat was toen echt een wonder op wielen. The revival van de Engelse roadster maar dan wel één om mee te rijden en niet onder te moeten liggen.
In den beginnen moest je echt wachten eer je eentje kon kopen en vroeg men in Duitsland meer voor een occassie als de nieuwprijs. Maar ja wel sofort lieferbar.
Ik maakte de eerste internationale meetings mee en was lid van alle clubs. Onderweg begroetten de eigenaars elkaar met de klaplichten. We leken één familie net als motards.

Opeens kreeg ik een stomme inval en verkocht hem voor een Z 3.

Die deed ik snel terug van de hand want was eigenlijk gewoon een 3 serie en bood amper rijplezier.
Ik kocht dan terug een Miata maar de 1800 met servo. Die paste ik aan met een verlaagde ophanging Koni en H&R leuke dubble uitlaat en retro velgen.
Aan die auto heb ik inderdaad de mooiste herinneringen.....gans binnenland van Spanje mee gedaan....op circuit mee gaan rijden enz....Dan toch maar weer iets anders gewild....Een Porsche Boxster. Wegens omstandigheden verkocht.
Van al mijn auto's die ik ooit had ( en dat zijn er wat) is de Miata die waar ik nog het meest heimwee naar heb.....Ik reed ook graag enkel met dat achter plastiek raampje open.....dat autootje maakte me echt gelukkig en gaf me een ontzettend gevoel van vrijheid. Fantastisch rijgenot en geen enkele auto kon dit evenaren. Ook dat Cosy gevoel binnenin s'nachts is me steeds bijgebleven.
Naam: image-by-item-and-alias.jpg
Bekeken: 95
Grootte: 105,9 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 november 2019 om 08:09.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden