Los bericht bekijken
Oud 29 oktober 2020, 14:17   #152
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het is hier allemaal al eens gezegd. Het is een kwestie van geloof geworden niet van bewijzen.
Deze draad is net daarom gestart. Kies een specifieke case en spit em uit. Het interessant aan Bellingcat is dat ze echt alles wat beschikbaar is ook vrijgeven, NET OMDAT je dan zelf conclusies kan trekken.

Het nadeel is dan, helaas, dat het inderdaad veel tijd kost om het zelf uit te spitten. Dat is de prijs die je betaalt.

Ik heb u gevraagd om dat te doen in het geval van Douma. Zeer concreet. Hier:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
ik vind het jammer dat ge u in het onderzoek in deze draad mbt Douma volledig afzijdig hebt gehouden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je de feiten toch niet in dezelfde mate hebt doorlopen als Hoofdstraat en ik in de afgelopen 2-3 pagina's.

Eigenlijk hou je je niet aan de afspraak.



Als je wilt discussieren, dan ga je moeten reageren op de feiten-discussie. Bvb. hierop:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ga in op de materie Bach, of stop.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ne hoor, alles doorgenomen. Heb je dit ZELF ook allemaal doorgenomen?:

Het rapport van OPCW: https://www.opcw.org/sites/default/f...019%28e%29.pdf

Het gelekte rapport van Henderson:
https://www.bellingcat.com/wp-conten...ary-2019-1.pdf

Het artikel van Bellingcat (inclusief de referals daarin)
https://www.bellingcat.com/news/mena...out-henderson/

Hoofdstraat en ik zijn er in detail door gegaan.

Van gans de post van wikileaks, hebben we dit detail uitgespit:

"
Yet another point of contention is the placement and condition of the cylinders reported to have contained the chemical agent. It has been alleged that their condition may not be consistent with having been dropped from the air, compared to damaged in the immediate surrounding area. This was discussed in an unreleased engineering report from OPCW that was leaked and Wikileaks published in October 2019 and indicates it is unlikely the cylinders were air-dropped (see previous release: OPCW Whistleblower Panel on the Douma attack of April 2018)
"

...net om zo specifiek mogelijk te zijn. Dat je dus alles copy-paste, doet me vermoden dat je eigenlijk niet in de diepte bent gedoken.

Jammer

Het enige wat jij doet is conclusies poneren. Je legt helemaal niet uit op basis van welke bewijzen of waarnemingen je tot die conclusies komt. Dat is nochthans de essentie.

Opnieuw een oproep, laten we in 1 specifieke case duken (Kahn, Douma, whatever...) en laten we samen naar de feiten en bewijzen kijken. INHOUDELIJK. Ik begrijp niet waarom je dat niet wilt doen. Akkoord, het kost wat moeite, maar die moeite moet je toch al gedaan hebben toen je tot jouw standpunt kwam? Of was dat gebaseerd op lucht of zo?...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 29 oktober 2020 om 14:17.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden