Los bericht bekijken
Oud 5 november 2020, 11:56   #159
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het is niet enkel gebrek aan tijd maar ook zinloosheid van wat u vraagt. Ik begin zelfs meer en meer te drnken dat het om een strategie gaat de oppositie de mond te snoeren. Ondertussen dat vervelende info genegeerd wordt vraagt men aan de tegenpartij wel in feite bijna een eigen onderzoek te starten. Een soort van overrompeling met bedoeling de mond te snoeren, niet om de zaak uit te klaren.

Er staan in deze draad voldoende links naar (genegeerde) documenten die ten minste twijfel doen zaaien over wat er in Douma precies gebeurd is (Wikileaks en anderen). Onder andere over de bedenkelijke rol die het OPCW speelde door zich te laten instrumentaliseren door diegenen die Assad poogden ten val te brengen door de VS en Europese landen meer in de oorlog te betrekken.

Obama had herhaaldelijk gezegd dat chemische wapens een rode lijn waren. Zodus leken chemische aanvallen in de schoenen van Assad geschoven een manier om escalatie te provoceren. Het viel ook op dat die al dan niet gefakete chemische aanvallen meer dan eens samen vielen met pogingen het conflict via onderhandelingen op te lossen, waardoor die onderhandelingen afgebroken werden. Het Assad regime was logischerwijze de meest geïnteresseerde partij om de oorlog tegen Syrië te stoppen.
Ik begrijp u niet Bach...

Het is net jouw argument om "voorbij de MSM" te kijken en kritisch te kijken naar verslaggeving en dus iets dieper te graven, op zoek naar de waarheid.

Maar je levert enkel lip service aan die boodschap, je doet het zelf niet.

Ik begrijp zeker dat het tijd kost, daarom dat ik voorstel om een beperkt aantal zeer concrete cases uit te spitten. Ik maak het u zelfs gemakkelijk door enkele zeer concrete elementen aan te halen waar -in principe- met weinig moeite op gereageerd kan worden. Maar dat doe je niet. Je gaat meteen in de "meta-discussie". Heb toch geen schrik van even met de voeten in de modder te gaan staan.


Voor een laatste keer, mijn uitnodiging. Ik wil nog wel verder gaan, maar ik speel pas mee als jij engageert ook te spelen.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden