Los bericht bekijken
Oud 25 april 2018, 12:07   #7
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Niemand die te lui is om zich te informeren weet dat.

Waar het om draait: afbouw van vaste benoemingen, snijden in de verlofstelsels, afschaffing van het ziektekrediet, afschaffen van de bevorderingsexamens, ....
maar het systeem is momenteel oneerlijk tegenover mensen in de privé die deze voordelen niet hebben.

Vaste benoemingen begrijp ik niet. Er zijn bekwame mensen die geen werk vinden omdat er ergens zo'n pipo vastbenoemd onbekwaam de boel naar de kloten helpt --> minder productiviteit --> minder belastingen --> minder welvaart... of zie ik het te simplistisch? Welke voordelen hebben vaste benoemingen voor een bedrijf?

Verlof moet in balans zijn zodat het stresslevel laag genoeg blijft en de productiviteit hoog genoeg zodat er een goede productiviteit is wat een bedrijf competitief en rendabel houdt en dus ook belastingsinkomsten in stand houdt, wat zorgt voor meer welvaart en welzijn, wat de terugbetalingen in de zorgsector ook drastisch terugschroeft. Als je te weinig verlof toekent dan verhogen de kans op burnout en ziekte. natuurlijk moet het bedrijf rendabel blijven.

Het huidige systeem van ziektekrediet is achterlijk. De enige reden waarin ik ziektekrediet zou toegeven is wanneer je ziek wordt wanneer je op vakantie bent. Je bent dan je vakantie gewoon kwijt. ziekte en vakantie moet gescheiden zijn. Als je ziek bent, ben je niet op vakantie en visa versa. Ik vind dat een werknemer als die ziek is moet kiezen tussen betaald worden op je ziektedag OF een ziektedag als krediet krijgen. Deze moeten dan genomen worden minstens 1 jaar nadat je genezen bent. Logisch, transparant en eerlijk.

Van die examens ken ik niet genoeg om een mening te vormen.

Kort: Ik begrijp niet waarom alles altijd zo ingewikkeld moet gemaakt worden. Het kan nooit leuk zijn voor iedereen dus maak eentje dat even lastig is voor beide kanten.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden