Discussie: Run on the banks
Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2010, 12:10   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Als ik te veel ga lenen en ik kan aan mijn afbetalingen niet voldoen word ik gepest tot in mijn kist. Zelfs als ik op het kerkhof lig zullen ze mijn nabestaanden nog pesten. Gaat een bank overmatig uitlenen en hebben ze geld te kort gaan ze gewoon even bij de overheid aankloppen. De belastingbetaler betaalt wel.
De belastingbetaler is zo onnozel van te betalen als zijn vertegenwoordigers daarmee instemmen en dus aan staatsinterventie doen. Dat is normaal gezien nergens voor nodig.

Citaat:
Want dat zal net het probleem zijn. Iedereen gaat zijn geld willen afhalen maar meer dan de helft van het geld bestaat niet eens (geen goudwaarde aan gekoppeld), het zijn enkel wat digitale cijfertjes.
In plaats van blaaskes te vertellen zou je eerst eens serieus moeten begrijpen hoe het monetair systeem in elkaar zit. Geld heeft niks meer met goud te maken (gelukkig maar) en goud op zich stelt ook niks voor.

Er is geen "boerenbedrog" in het monetair systeem. Er zijn wel blijkbaar enorm veel mensen die er niks van snappen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden