Discussie: De ideale wereld
Los bericht bekijken
Oud 8 september 2005, 22:47   #54
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Ik denk dat het door mijn overdreven interesse voor filosofie komt, dat ik uw gebruik van het woord 'utopia' onmiddellijk linkte naar Morus en de anderen. Dat is dan een misvorming van mij, ik moet erop letten. Maar je bedoelde gewoon een droom en zeker geen wereldbeeld.



Geef eens een voorbeeld ? Ik denk niet dat ik je goed begrijp, BigF. Maar dat is meestal zo met mensen die iets genuanceerder denken, het kost even moeite om erin te komen, maar daarna loont het wel de moeite.



Hee, bedankt !!! Voor chemie dus, okee. Ik zal je niet vermoeien met alles te vragen dat IK niet weet over fysica en wiskunde, en chemie. Ik zal altijd eerst zelf proberen het op te lossen.

Limburgse Leeuwen schijnen nu eenmaal beter te zijn in talen en zo.
Vb1: Stel; we leven in het pré-gsm tijdperk. Wij (jij en ik) hebben ieder een broer in Amerika en we zouden hem graag spreken zonder tot ginder te gaan. We krijgen ieder een behoorlijke som geld die we kunnen gebruiken om onze doelstelling te bereiken.
Ik spreek een wetenschapper aan die iets kent van electromagnetisme en aanverwanten en op basis van zijn kennis ontwikkeld hij een gsm. Ik ben dus vertrokken van reeële uitgangspunten (kennis, wetenschap) en heb uiteindelijk een gsm waarmee ik naar mijn broer bel. Ik gelukkig.
Jij spreekt iemand aan die beweert u telepathie te kunnen aanleren en u oefent een jaar lang, betaalt die gast heel uw fortuin en u kan nog steeds niet communiceren met uw broer. U ongelukkig.
Vb2:We hebben allebei (jij en ik) een serieuze ziekte. Ik consulteer een arts, u een handoplegger. Ik ga uit van de kennis van die arts en zijn opleiding. Hij kent het ziektebeeld en weet hoe het te behandelen. Uw handoplegger legt handen tot u nog 100 gram weegt. Ik leef, u sterft. (Voor een reëel geval van Vb2 zie Sylvia Millecamp (en Jomanda of zo.)

Mijn punt is maar; ga uit van kennis en wetenschap en u weet wat kan en waaraan u zich te verwachtten heeft. Iemand die in het bovennatuurlijke gelooft gaat al te vaak teleurgesteld worden en daar wordt een mens niet gelukkiger van. Bij het bovennatuurlijke heb je geen zekerheid en leven zonder zekerheid is niet je dat.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden