Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2018, 08:07   #94
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Zoals ik één van de vorige dagen al schreef viel het mij op (nieuwsuitzending over het proces) dat de advocaat Sven Mary zich enorm zenuwachtig gedroeg en volgende tekst zal daar misschien de reden wel voor zijn?

Advocaat Sven Mary en gezin met de dood bedreigd

Citaat:
De beschuldigingen op sociale media kan Sven Mary, de advocaat van Salah Abdeslam, nog aan. Maar de vele mails en berichten waarin zijn kinderen bedreigd worden zijn erover.
Ik schreef het ook al eerder dat mocht ik de kennis en de kunde gehad hebben om advocaat te zijn ik nooit een zaak zou willen bepleiten zoals die van een Abdeslam.

p.s.

In geval van de terrorist ...

Men kan niet “niet” communiceren, maar er is geen enkele rechtsregel die stelt dat zwijgen instemmen is.

Een ander artikel leerde dan weer:

Citaat:
Het is toch ronduit belachelijk hoe enkele van de zwaarste criminelen van ons land zomaar de gevangenis kunnen verlaten door een domme procedurefout. Ik snap niet hoe het gerecht toelaat die gangsters zo maar te laten gaan. Ja, het is de mensen van het Hof van Cassatie hun job, maar wie zal het hen kwalijk nemen als men ze hoe dan ook achter slot en grendel zet? En akkoord, er zijn fouten gemaakt, maar zijn die dan zwaarder dan de fouten van dat gespuis?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 februari 2018 om 08:36.
Universalia is offline