Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2013, 11:07   #10
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Toch wel een schande.

Mijn vriendin had recht op één maand werkloosheidsuitkering. Bij ACTIRIS hadden ze nagelaten haar door te verbinden naar de hulpkas en nadat we niets ontvangen hadden hebben ze zich ervanaf gemaakt met ons door te sturen naar de vakbonden.

Na het contacteren van de vakbond zeiden ze dat we een mail moesten sturen. Dit was reeds gedaan in November en heb nogmaals opgevolgd in December. Nu zijn we bijna februari en een reactie hebben we nog niet eens gekregen.

Een mens vraagt zich dan af waarom we nog sociale zekerheid moeten betalen. Samen werken we al 13 jaar en hebben daar héél veel belastingen op moeten betalen. Als je dan éénmaal iets terug moet krijgen is het voor vakbonden al teveel gevraagd om nog maar eens te reageren op een mail.

Dan vraag ik me af waarom we die eigenlijk nog nodig hebben.
Hier klopt iets niet.
Niemand kan je verplichten aan te sluiten bij een vakbond, de hulpkas doet namelijk precies hetzelfde, maar dan voor wie niet in de vakbond is.
Actiris is de Brusselse gewestelijke dienst voor arbeidsbemiddeling, te vergelijken met de Vlaamse VDAB, los van die inschrijving moet je jezelf met C4 aanbieden bij de hulpkas of vakbond...
Wanneer u dit gedaan hebt, ga er dan langs met uw klacht over niet betalen, en zeg dat u anders naar de media stapt omdat niemand uw klacht ernstig lijkt te nemen, waarschijnlijk gaat het dan wel vooruit!
Succes!
alice is offline   Met citaat antwoorden