Los bericht bekijken
Oud 10 augustus 2019, 11:36   #15
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Behalve dan dat dat plaatje blijkbaar complete bullshit is.

De criminaliteit daalde in 2018 tot het laagste niveau in decennia.

In specifieke termen:

Citaat:
The number of reported rape, sexual assault and harassment cases dropped by 18 percent.
Dat is heel wat anders dan honderden procenten omhoog.

Het aantal moorden veranderde blijkbaar niet bijzonder (ze noemen enkel dat 96% van de moordzaken werd opgelost), maar het jaar daarvoor steeg het aantal moorden inderdaad nog, met 3.2%. Bijzonder is vooral dat het aantal moorden steeg tot 785 zaken, dus de getallen in dat schreeuwpamflet zijn te laag. Ze weten dat niemand enig idee heeft hoeveel moorden een land als Duitsland hoort te hebben en trekken maar wat getallen uit hun reet zodat ze een verschrikkelijk stijgingspercentage laten zien. De totale criminaliteit daalde overigens ook in 2017 al, en ze melden ook dit pareltje:

Citaat:
The number of non-German suspects fell 22.8 percent, to 736,265.
Na een beetje doorgoogelen heb ik nog een wat officiëlere bron gevonden. 2018, 2014. Zowel bij de moord en doodslag categorie als bij de verkrachting en aanrandingscategorie wordt het getal iets groter tussen deze twee vrij willekeurige jaartallen (waarbij gezegt moet worden dat de categorieën ook iets veranderen, in 2018 zijn de criteria wat ruimer en telt bijvoorbeeld hulp bij zelfdoding mee), maar verre van honderden procenten.

Als jij een bron kan geven voor die getallen die jij post doe ik graag meer research.

Zoniet dan ga ik er maar vanuit dat het klinkklare onzin is die niet in een serieuze discussie thuishoort, maar enkel in een poging om paniek te zaaien en mensen aan te zetten tot geweld en andere domme acties.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden