Discussie: Oorlog tegen Iran
Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2024, 10:42   #2963
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom zou jij niet een van die dwazen zijn?
Dat kan ik niet garanderen. Ik wil wel mijn best doen. Ik volg ook pro Russische analisten bv. En daar zitten ook extremisten tussen, wiens opinie ik hier hoogstens als antidote zou willen weergeven tegen ander extremisten maar meestal onthoudt ik me zo te handelen want dat is polariserend en dat hebben we niet nodig. Toegegeven, soms brengen de persoonlijke aanvallen of het bewust verkeerd interpreteren van wat er gezegd wordt me ook in verleiding minder genuanceerd te zijn dan dat ik zou willen, en zelf ook persoonlijk te worden. Ik heb daar meestal spijt van naderhand. Laat de verbale agressie maar aan een ander. De persoonlijke aanval is toch bijna steeds een inhoudelijk zwaktebod.

Maar goed. Misschien kunnen we het over Iran hebben. Dat land heeft zogezegd 'kolonies' lees ik hier net. Een oneigenlijk gebruik van dit woord dat goed past in de westerse lijn van focus op Iran. Rebellen wordt dan "Iranian backed rebels" in de westerse pers. Als het om westers gesteunde rebellen gaat spreekt men echter niet op die manier. Tja. De media. Zorgvuldig gekozen woordgebruik. Zeker in de reguliere nieuwsitems. Je kan er een hele analyse van maken. Dagelijks. Met Gaza is dat ook duidelijk.
Bach is offline   Met citaat antwoorden