Discussie: Oorlog tegen Iran
Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2024, 11:01   #2966
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat ik bedoel is dat men niet zo vlug zal spreken van "western backed rebels". Van zichzelf wil men de indruk liefst vermeiden dat een groep rebellen een instrument is in een geopolitiek spel en niet een nobele groep strijdend tegen een dictatuur of zoiets. Het gebruik van het woord "rebellen" zegt ook al iets. Als het politiek uitkomt worden ze "terroristen" genoemd en anders worden ze voorgesteld als vrijheidsstrijders. Ok. Zo werkt de propaganda. Maar als mensen dat dan klakkeloos overnemen dat maakt conversaties moeilijk.

Misschien wordt ik niet graag belogen.
Propaganda =/= liegen. Het is de realiteit naar een perspectief brengen.

Uiteraard heeft Rusland, Iran, China ook een verhaal. Maar het zijn delen van de wereld met een andere visie op de wereld. Delen van de wereld die de hegemonie er anders uit willen laten zien.

Ik heb daar geen trek in, want: ik ben onderdeel van het westen. Ik wil graag in een deel van de wereld blijven wonen die de hegemonie blijft bepalen. Dit wil niet zeggen dat ik als individu niet begrijp dat wij (het westen) onze handen niet in onschuld kunnen wassen. Uiteraard niet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden