Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2007, 06:09   #229
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wanhopige heterokoppels, daar bedoel ik mee: mensen die al alles geprobeerd hebben om zelf kinderen te krijgen, tot diverse medische behandelingen toe. Ik weet dat deze niet altijd even gezond zijn. En nee, ik zeg nergens dat deze mensen een voorkeursbehandeling moeten krijgen en hetzelfde geldt voor homokoppels.

En daarom dat ik draagmoederschap ook als een mogelijkheid open zou laten. Niet alleen voor heterokoppels waarvan de vrouw onvruchtbaar is. Het grote probleem is dat het hier in België eigenlijk illegaal is en persoonlijk vind ik het niet kunnen dat vrouwen die een ander willen helpen, strafbaar zijn volgens de wet, als ze hun kind als het ware wegschenken. Nog erger vind ik dat er mensen zijn, die er grof geld in zien, zoals de zaak baby D.
Vandaar dat ik er een wettelijke herkenning voor zou wensen, zodat deze optie er is voor wie wenst. Als een koppel waar geen man is, of waarvan de man onvruchtbaar is, zaadcellen kon halen voor het doel, moet een baarmoeder te huur ook mogelijk zijn, vind ik.
Ik denk dat men daar een beetje voor terugdeinst om dat toe te laten, precies omdat het baren van kinderen dan door sommigen wel eens als 'handelswaar' kan beschouwd worden. Het 'product' gaat naar de hoogste bieder. Dat lijkt me ook geen wenselijke toestand.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden