Los bericht bekijken
Oud 4 december 2015, 16:48   #48
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp zo een houding niet, want de "technocraten aan de staat" zijn identiek hetzelfde soort volk als de grootindustrielen en lobbyisten, he, die inderdaad ook leven van de verkoop van leugens en kiezersbedrog.
Het product is wat anders, maar het zijn dezelfde soort mensen die "beslisser" willen worden.
Ik heb al idealisten minister zien worden, de volledige groene beweging kan je zo classeren, maar nog maar geen idealisten CEO zien worden van een groot industrieel bedrijf.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je hebt gelijk dat er de tragedy of de commons is, maar die geldt evengoed voor politici en staatsbeslissers. Het zijn dezelfde lui. Neem de bestuurstop van Monsanto, en je hebt een gelijkaardige samenstelling van persoonlijkheden als gelijk welke regering.

In de mate dat jij denkt dat de directieleden van Monsanto "over lijken gaan" om hun rommel te verkopen, gaan politici ook over lijken om hun voordeel te doen met de staatsmacht he.
Dat is jouw vooroordeel, omdat je nogal extreem liberaal denkt.
Niet iedereen denkt zo.

Citaat:
Je gaat mij toch niet vertellen dat jij denkt dat een politicus iets doet voor het algemeen belang, of meer doet voor het algemeen belang dan een bestuurslid van Monsanto, he. Zo naief kan men toch niet zijn ?
Ik ben er wel zeker van. Die CEO van Monsanto hoeft alleen rekening te houden met een beperkt groepje aandeelhouders en zijn raad van bestuur.
De Politicus zijn aandeelhouders is IEDEREEN, die heeft dus verantwoording af te leggen tegen ieder. Hij heeft dus een veel breder en groter belang te dienen om zijn eigen functie te kunnen behouden, bovendien hoeft die CEO van Monsanto zijn eigen producten niet te fretten, noch zijn kinderen.
De politicus zijn beslissingen of gebrek eraan voelt hij en zijn kinderen wel degelijk zelf, er is dus direct eigenbelang mee gemoeid, dat het 'product' dat hij aflevert zo goed mogelijk is.

Laatst gewijzigd door parcifal : 4 december 2015 om 16:53.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden