Discussie: Brexit
Los bericht bekijken
Oud 23 augustus 2019, 09:13   #10457
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik begrijp wel dat er verwarring is bij jullie, dat was ook de opzet van de EU.

Denk eens even 5 minuten na, als de UK compleet in de customs union gaat is er geen speciale regeling meer nodig, Enkel als die daar uit stapt. De backstop is dan een systeem waarbij enkel n-Ierland in de customs union stapt met een harde grens tussen n-Ierland en Engeland. Dat is de noord Ierse backstop.
En dat is NIET wat er in het WA staat. Dat was het eerste EU voorstel. Dat heeft May veranderd en de EU heeft die verandering aanvaard. Op aandringen van de DUP.

https://fullfact.org/europe/irish-backstop/

Citaat:
Under the backstop the whole of the UK would enter a “single customs territory” with the EU. There are many parts to this but essentially there would be no tariffs on trade in goods between the UK and the EU and some (though not all) trade restrictions would be removed.

However, Northern Ireland alone would remain aligned to some extra EU rules to ensure the Irish border remains open as it is today. These separate regulations for Northern Ireland would mean there would be some checks on goods entering Northern Ireland from the rest of the UK.
Want zelfs een customs union is niet 100% voldoende voor een totaal open grens onder EU regels, maar toch bijna.

Ik geef toe dat ik het laatste stukje niet wist. Ik dacht dat de customs union voldoende was.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 augustus 2019 om 09:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden